donderdag 14 mei 2015

Textiel Festival Leiden en een staartje Engeland

Vandaag is het Textiel Festival in Leiden begonnen met als locatie onder andere de Pieterskerk, waar ik amen met Bep met een stand aanwezig ben.
Dus voor alle "Westerlingen" die Zutphen best ver vinden, maar toch even "Petra Prins stofjes" willen snoepen: hier is je kans! De openingstijden zijn van 10.00u-17.00u en op zaterdag van 10.00u-16.00u. Er is heel veel te zien en Leiden is schitterend! Ik heb er heel wat voetstappen staan en het is leuk om na zo'n jaar of 40 de stad weer door te lopen.

In zes weken tijd; Denemarken, Frankrijk, Engeland, Frankrijk en Engeland is het overigens heerlijk even in eigen land te zijn.
Dat laatste Engeland was overigens een waar cadeautje. In verband met het 15-jarig bestaan van "Petra Prins Patchwork & Quilting" waren we met het team op Mystery tour. Voor de dames een mystery, voor mij een hoop voorpret! Ze wisten tot we bij de boot waren van NIKS!
Eerst met de ferry van Rotterdam naar Hull en vandaar naar het prachtige
waar we heerlijk hebben rondgewandeld
en de tentoonstelling in het Quilt Museum hebben bezocht
alwaar, alwaar we deze beauty in het echt hebben gezien. Helaas mochten we geen foto's maken. ECHT HELAAS, want Bep en Esther, die de Billings Coverlet aan het maken zijn, waren er niet weg te meppen! En die twee bij de quilt waren absoluut een foto waard geweest! Dit is de quilt en de foto heb ik ergens van 't internet geplukt. Misschien leuk om als BOM in een groep te maken??
De volgende dag stond een bezoek aan Beningbrough Hall met z'n schitterende ommuurde tuin op het programma,
 De dag begon met regen, maar tegen de middag scheen de zon weer! Aan het eind van de dag reden we via mijn geliefde English Country roads weer richting Ferry. Op maandag waren we weer thuis en was alles weer "gewoon".

Fijne dag!


6 opmerkingen:

Unknown zei

Oh Petra wat heb je de dames verwend, Ziet er Schitterend uit. Geweldig!!!. Ook wij hij graag een foto van Bep en Esther willen zien.

Liefs Hermien.

Unknown zei

Oh Petra wat heb je de dames verwend, Ziet er Schitterend uit. Geweldig!!!. Ook wij hij graag een foto van Bep en Esther willen zien.

Liefs Hermien.

Phyllis zei

Wat een top uitje!

quiltsathome zei

Ik ben nog steeds blij met mijn 7 FQ's die ik gisteren in Leiden bij jullie gekocht heb. En jullie mooie blokjes quilt vergeet ik voorlopig nog niet. Nog bedankt voor je advies t.a.v. toekomstige schoondochters (van mijn 3 zonen) ! Ik ga echt proberen je advies op te volgen als het zo ver is.

Marina Brito de Campos zei

Wat zullen ze heerlijk verrast zijn geweest. Hartelijk gefeliciteerd met het jubileum! En nog vele jaren toegewenst!

Anoniem zei

ik wil wel meedoen aan die bom, net als de irish circles?
groet Ineke Marijnissen-van der Molen