zaterdag 17 december 2011

Beetje Kerst, beetje quilten en een leuke doos

Langzaamaan begin ik wat in de sfeer van Kerst te komen. Elk jaar neem ik me voor om na Sinterklaas het huis te veranderen in een "Kersthuis", maar tot op heden is me dat toch nooit helemaal gelukt. De boom is nooit het probleem, de kertsboomverkoper zit bij op de hoek, de lichtjes erin en voilà!
Zo staat er hij er al de hele week gezellig bij, want de kerstspullen moeten van zolder gehaald en dat is nogal een onderneming, die ik gemakshalve dan ook uitstel. Gelukkig verblijven mijn "Carolers" op een plek waar ik makkelijk bij kan
staat er klimop in de tuin.
en kun je Mistletoe kopen!
Toen kwam er uit Australië als "kerst-verrassing" zo'n grote gele DHL doos. Uitpakken hoort tenslotte bij Kerst:) Hij kwam van Di en in de doos zaten Ann en Jane, die een poosje in Zutphen komen logeren. 
Is ze niet schitterend? En zou je er niet zo aan willen beginnen? En dan Jane:). Een iets minder ambitieus project, waarvoor alleen al de stofjes bij elkaar zoeken een feest is. Maar eens peinzen wat te doen.

Eerst vandaag hier nog een randje aan toevoegen.
Het is zo leuk om een medaillon-quilt te zien groeien. Je hebt het wel gepland, maar het stofgebruik bepaalt toch de uitstraling. Het wordt een reproductie van een antieke Engelse quilt en ik gebruik er de collectie "Country Manor" van Paula Barnes. De quilt stond al een poosje op m'n verlanglijstje en toen deze collectie uitkwam ...........:)
Aan de slag met de volgende rand!

Fijne dag!

6 opmerkingen:

Annelies zei

Geniet van de sfeer rond de kerstdagen ! Dat doe ik ook. Hier liggen letterlijk de quiltspullen onder de kerstboom. Daar moet ik nog wat aan doen.
Prachtig die quilt van Di en wat wordt je medallion mooi !

Anoniem zei

oooh die boom komt vast wel in orde ;-))
Oh die Ann daar wil ik wel zo aan beginnen
Petra hele goede dagen samen met je gezin (vermoed ik) een heel goed 2012 gewenst met een mooie eigen stoffenlijn ;-)) en tot volgend jaar
Ineke Marijnissen-van der Molen

Judith zei

Het ziet er weer helemaal mooi uit. In januari kom ik weer gauw bij je kijken! Geniet maar van de komende weken.

Guusje, zei

Wat een mooi caroles en wat een geweldig mooie post heb je ontvangen. De medaillion is een plaatje aan het worden. Vond het weer leuk en erg gezellig gisteren bij jullie op de Phebebee.
Groetjes Petra

Marijke zei

Hele fijne kerstdagen en een gezond en creatief 2012!
groetjes Marijke

Judith zei

Lieve Peet, al in geen weken meer wat van je gehoord. Ik stel mij zo voor dat je na dit wel erg drukke 2011 helemaal op apengapen ligt. Hopelijk met je kleinkinderen, kinderen en man, en misschien nog wat quilttijd. Super bedankt voor al je harde werken en de leuke dingen die je voor ons mee brengt van je reizen. Ben benieuwd naar de Petra-goes-Josefien-lijn! Voor jou en al je dierbare een heel gelukkig, voorspoedig, (minder) reizerig 2012!! Ik zie je weer in Zutphen! Oh en wat leuk dat je Lynette weer hebt uitgenodigd, deze keer kom ik ook. Kijk dat bedoel ik nou, al die mensen die je uitnodigd zodat wij ook van 'overseas' en 'far and away'kunnen mee genieten. Je bent een schat!

Groetjes, Juud