zondag 17 november 2013

Allemachtig

wat vliegt de tijd! Komt dat nu omdat ik ouder wordt? Ik kan me niet herinneren, dat de tijd vroeger ook zo vloog. Maar goed het zij zo! Afgelopen vrijdag was er de workshop "Huswif". We hebben een reproductie gemaakt van de antieke "Huswif" van An Moonen.
 De nieuwe versie
en de antieke versie
 Het was een ontzettend gezellige dag met An, die over de herkomst van de "Huswif' vertelde en over de sitsen en hun oorsprong.

In de week ervoor, hadden we de workshop "Mariner's Compass".
Hier het begin van de 7 compassen
Heel verschillend, maar zo leuk allemaal.

Inmiddels lijkt Houston wel een eeuw geleden! 
Ik heb er Reiko Kato gesproken. We kennen haar niet alleen van haar boeken,
maar ook van de Quiltmania Mystery Quilt 2013
Van 23-26 april 2014 is zij met haar nieuwe quilts te vinden in Nantes tijdens de Pour l' Amour du Fil. Van daar uit komt ze met me mee naar Nederland voor workshops. Op dinsdag 29 april in Zutphen (even doorscrollen naar beneden nummer 13) en op woensdag 30 april in Amsterdam.
Hier een paar van haar quilts, die in Houston hingen.
 

 Bij een van de antiquairs tijdens Festival hing deze quilt. helemaal Broderie perse. Ongelooflijk!
 Hier een blokje 
Het was zulk fijn werk, en zo mooi gemaakt, zelfs de rand was Broderie Perse.
Helaas heb ik geen detailfoto van de rand gemaakt. Dit is een uitvergroot detail van de grote foto. Wazig, maar 't geeft wel een idee.
 
En Texas zou Texas niet zijn zonder laarzen en koeien.

Als altijd is het "good to be home" en kan ik m'n geluk niet op, want het weekend gingen we pad 
 om hierop te passen!

Na dit van de "hak op de tak" blogje wens ik iedereen een:
Fijne zondag!

8 opmerkingen:

betty prins zei

Een heel mooie broderie perse quilt, ongelofelijk toch, zo verfijnd!! Moet ik toch nog even blijven oefenen.. En na al de Houston drukte weer heerlijk thuis en dan die lieve kleintje om je heen, een heel fijne zondag!

Berna zei

Hak op de tak of miet, het is weer een gezellig blogje. Wat een schatjes van kleinkinderen. Genieten om hier op te mogen passen.
En leuk om ook eens "meneer Prins" te zien.
Fijne zondag!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een schitterende broderie perse, om jaloers op te worden.
De tijd vliegt hier ook voorbij, ik kom tijd te kort om alles te doen en zeker voor alles waar ik nog aan wil beginnen.

Heerlijk genieten van de kleinkinderen doen wij ook altijd en die van ons wonen gelukkig heel vlakbij.

Groetjes
Ines

KijkDaarIs zei

De tijd vliegt....!!..;0)
Maar hopelijk toch nog wel even naar Sinterklaas geweest???
Fijne dag..;0)

Guusje, zei

Wat zullen jullie genoten hebben wat een leuke foto's.

bep zei

Leuk die kleintjes Petra,Bep

christine zei

oh wat een prachtige quilt die broderie perse geweldig!! zou alles aan de kant zetten om er aan te beginnen maar ja die techniek he en de stof .... ik droom ik droom laat me maar lekker verder dromen.

christine

Supergoof zei

jeetje, Peet wat is die broderie perse quilt een plaatje!
Maar dat geld ook voor de laatste foto,... LIEF!!
Veel plezier!
:o)