maandag 20 mei 2013

Mariners Compass bij Cowslip Workshops

Ik heb twee heerlijk dagen in een schitterende omgeving achter de rug! De aanleiding was de vraag van Jo van "Cowslip Workshops" 
om bij haar les te komen geven. De keuze viel op het blok Mariners Compass


A Circle of Winds consisting of 32 points commonly called the Mariners Compass.
De antieke quilts heb ik altijd geweldig gevonden, maar al die puntjes!

Vorig jaar hebben Di en ik besloten om voor dit blok mallen te laten maken. Met deze nauwkeurige mallenset worden de verschillende onderdelen nauwkeurig gesneden / geknipt. Prachtige puntjes en mooie rondingen zijn het resultaat. En natuurlijk is het uitzoeken van de geschikte stof als altijd een feest!
Op de allereerste foto zie je het resultaat van Anne. Zij kwam allebei de dagen en heeft besloten het blok als middenstuk voor een quilt te gebruiken. 
Schitterend met die blauwe stof van Antique Fair van Blackbird Desings.
Hieronder zie je het begin van het blok van een paar van de andere dames. Er is heel hard en met plezier gewerkt!
In de les werd met de hand gewerkt, maar het blok kan ook prima op de naaimachine worden gemaakt.

Als je tussendoor even naar buiten loopt, zie je dit!
 
 
Puur genieten! Net als van deze top gemaakt met de mallenset Hexagon Star van Somerset Patchwork. 
 

Puur genieten was het verblijf bij Lisa op Lower Goodmanleigh B&B. Mocht je Jo bezoeken en een ondekomen zoekn of zo maar als je in de buurt bent ..... een echte aanrader. Lisa is een schat en het ontbijt HEERLIJK!


Vandaag reizen we weer af. Eerst een stukje naar het oosten en dan een stukje naar het noorden. Ik hoop nog veel Engels landschap te zien!  

Fijne dag!

6 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Ziet er schitterend uit en zo mooi in de puntjes.
Ik heb er eens een voor mijn schoonzoon gemaakt op de naaimachine, dat doe ik nooit meer, want met de hand kan je veel secuurder werken, je doet er alleen wat langer over ;-)

Groetjes
Ines

quilting Jeannet zei

Prachtig, staat ook nog eens op mijn lijstje maar vond ik altijd zo moeilijk. Wie weet met deze mallen. Geniet er nog van!

Shirley zei

Hi Petra,
I thoroughly enjoyed the weekend of sewing and chat and good company.my head is now buzzing with ideas. Have a good trip back home.

Annelies zei

Een prachtige omgeving. Wat heerlijk daar les te geven !

Lida zei

Geweldig wat een schitterend kompas en ik ben heel benieuwd naar de mallen! Prachtige omgeving, puur genieten! Groetjes
Lida

Sis Voorn zei

Nog veel plezier verder !
Bedankt voor de leuke foto's