woensdag 25 maart 2015

Denmark visit

Samen met Bep ben ik vorige week naar Denemarken geweest. Het was geweldig! Zo noordelijk was ik nog nooit op ons halfrond geweest. Al waren we geen toeristen en moesten we toch wel een eindje rijden we hebben lekker "uit het raampje" gekeken.
We gingen met een veerboot van Puttgarden over naar Radbyhavn.
Vroeger deed ik alles met een kaart. Nu ben ik geheel afhankelijk van m'n GPS. Jammer, want soms heb ik geen benul waar ik ben! Maar goed, de reis verder naar Koge was voorspoedig en na een heerlijk maal bij onze eerste gastvrouw Hanne, gingen we nog even naar haar prachtige winkel om de hoek, Patchwork Butikken. Er was nog les en de dames waren met de fiets!
 
De volgende dag aan de slag! Lezing met quilts, 
een Broderie Perse workshop
en een heerlijke avondmaaltijd
Tussendoor zijn we even een stukje gaan wandelen door het prachtige Koge. We liepen door de
langs het huisje van Roodkapje?? Haar grootmoeder woonde in het bos, maar waar Roodkapje woonde? Misschien wel hier
We kwamen langs het oudste huisje van Koge
en nog veel meer prachtige panden in de mooiste kleuren. Alles was zo schoon en mooi in de verf. Een regelrechte lust voor 't oog.
Dit stond buiten bij een bloemenwinkel buiten en daar moest gewoon een foto van
De volgende dag al vroeg op pad naar Ann van Patchwork Huset.
 Ook hier, quilts
 en een workshop; deze keer hexagonnen.
De dames waren er klaar voor
En ook hier hadden we weer een waanzinnig leuke dag! Nog even een broodje in een leuk zakje :-)
En dan aan 't eind van de dag op weg naar onze laatste bestemming: Helene Juul design in Hasselager, waar we deze prachtige Mrs Billings zagen
Ook hier weer een warm onthaal en wat foto's betreft, voor mij een makkie ;-), want Helene's man is fotograaf

Fijne (kijk)dag!
 






5 opmerkingen:

Lori zei

I bet they loved seeing your beautiful quilts! I love Denmark!

Phyllis zei

Wat een enige trip!

Martine zei

Leuk verslag. Wil zo weer op vakantie naar Denemarken.

marianne zei

Prachtige,leuke foto`s laat jij en de 'Fotograaf"zien.

Bewijs van hele leuke dagen .

betty prins zei

Denemarken is leuk hé, ik heb ook goede herinneringen aan een vakantie daar.
Wat een gezelligheid met al de Deense quiltsters, mooie foto's levert dat op!!