woensdag 29 mei 2013

Broderie Perse

Geheel geïnspireerd door en na een privé les van Di, de "master herself", in Veldhoven, ben ik zelf aan de slag gegaan met de Broderie Perse techniek. Knippen, rangschikken, plakken, rijgen. Wat ontzettend leuk! En ..... het resultaat is NOG leuker.
Uiteindelijk moet het een quilt worden, maar daarover later meer! Ik ga nu eerst een paar dagen naar mijn (93-jarige!) moeder. Lekker op de bank beetje bijkletsen en verder werken aan dit middenstuk. Want ja .... het wordt een Medallion Quilt! Het blijft toch m'n favoriet!

M'n hoofd bruist van de ideeen. Er kwam bericht, dat deze collectie onderweg is! De "Party of Twelve". Je zou 'm alleen al voor de naam kopen! Prachtige double pinks, poison greens, Turkey en madder reds, cheddars en chrome yellows, indigo en soldier blues ..... 'k zou zo aan een Baltimore Album Quilt beginnen,
en dan met de Baltimore Backgrounds, die er ook bij zitten! Helaas stond er geen "tijd" bij op de rekening!! Is nog steeds niet te koop en dat is maar goed ook! Al zou het een gat in de markt zijn :-)
Morgenvroeg zet ik de stofjes in de webshop.

En ...... vrijdagmiddag vanaf 14.00u ben ik te vinden in Brugge bij Sophie Van Driessche in haar Patchwork Atelier om mijn boek "Promenade dans un Jardin Hollandais" te signeren. Misschien heb ik zaterdag nog even tijd om Brugge in te gaan! Lijkt me enig, ik kan tenslotte niet zonder doos Belgische/Brugse bonbons huiswaarts keren.

Fijne avond!

8 opmerkingen:

Ineke M zei

Leuk werk hè Petra broderie perse is verslavend, je middenstuk ziet er mooi uit ben heel benieuwd wat het gaat worden, veel plezier met het uitdenken van je nieuwe quilt en weet je het denken over een quilt kun je overal doen, dus ook bij je moeder op de bank , veel plezier bij je moeder.
Groet Ineke

Tamara zei

Wat wordt dit een prachtige medaillon. Ben benieuwd naar het verdere resultaat.

quilting Jeannet zei

Veel plezier bij je moeder van 93, dat zijn dingen om te koesteren, daar gaat het werkelijk om in het leven.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat wordt dat prachtig, ik heb het ook nog nooit gedaan.
Gezellig naar je moeder, de mijn van 90 komt hier naar toe vandaag.

Groetjes
Ines

KijkDaarIs zei

oei ..dat wordt mooi!!
gezellig bij je moeder...en dan ook nog een lekker steekje maken..
De stofjes die in aantocht zijn lijken ook mooi....;0)
in het eggie altijd mooier dan op een plaatje.....
Geniet nog maar lekker..
Fijne dag

baukje zei

Geniet van de tijd bij je moeder zoals je haar nog hebt!!!!! Wat een prachtige Baltimore is dit, komt dat patroon in de winkel/webshop?

Anoniem zei

Mooooooi Petra, ik moet ook beginnen, maar durf nog niet. Vind het eng om de schaar in die mooie stof te zetten, maar het zal toch moeten één deze dagen:)

Geniet van de dagen bij je moeder.

Liefs Hermien

Guusje, zei

Wat mooi wordt dit, veel plezier bij je moeder.