vrijdag 20 juli 2012

Vakantiewerk

Het middenstuk van mijn vakantie-top is klaar!
Een grensverleggende ervaring, maar ik heb ervan genoten en dat zonder echt van m'n geloof te vallen, want ik ben en blijf een "traditional girl"
Met de volgende ingrediënten ben ik aan de slag gegaan:
2 smuldoosjes fris
1 fat quarter groen 
1 fat quarter licht
50cm met een groot motief
restjes repro
een snufje Hollandse sits 
rolmes, liniaal en een ronde draaibare snijmat

Vooral die draaibare snijmat! Wat een superding! Door de jaren heen heb ik er af en toe eens eentje uitgeprobeerd, maar het was het nooit helemaal. Hij zakte door, draaide niet lekker, was te klein, maar deze ........ geweldig! Hij staat stevig, draait SUPER en is van een prima maat!
Ja en dan nu de rand!!! Daar ben ik nog niet helemaal uit! 't Wordt een grote print. Maar welke?
Dat wordt nog even nadenken en uitproberen. Ik blijf wat hinken op verschillende benen. Beetje onwennig!


Intussen ben ik ijverig bezig om allerlei stoffen uit de "physieke" winkel in de webshop te zetten. Een hele klus, maar leuk om te doen. Elke dag een stukje en zo komt de webshop vol :-) 

Het blijft wat tobben met de verzendkosten. Want laten we wel zijn, een fat quarter van €4,50 en dan €7,50 verzendkosten? Wel heel raar, maar gelukkig hebben we de email. Toch!?

Fijne dag!


11 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een schitterende top.
De rand, ja dat is heel persoonlijk. Ik zou of de bovenste of de onderste nemen.

Ineke M zei

Oh Petra wat wordt dat een leuke quilt, verrassend
leuk he om je grenzen te verleggen
groet Ineke

Ria zei

Super lijkt me dat zo'n draaiplateau wat is de doorsnee? Want je schrijft je hebt er al vele uitgeprobeerd, en ik denk maar zo niet iedereen hoeft het wiel uit te vinden nietwaar? Maar je quilt wordt echt mooi vooral het middenstuk vind ik prachtig.

Groetjes Ria V.

Else zei

Erg mooie top, ben benieuwd welke rand het gaat worden! Fijn weekend knuffel Else

Nardy zei

Prachtige top Petra! Ik vind alle stoffen prachtig voor de rand, lastige keuze. Succes! Fijn weekend, groet Nardy

Judith zei

Prachtige quilt, leuk zo out of the box. En dan die keuzes die weer gemaakt mogen worden. Je komt er vast uit! Lukt jou altijd. Verzendkosten zijn inderdaad lastig. Dan maar gelijk grotere bestellingen plaatsen? Versturen in een gewone enveloppe? Leuk dat je een webwinkel gaat beginnen. Ik blijf voorlopig bij je Jane'n! Tot in septmber

Guusje, zei

Wat is hij geweldig mooi. Ben benieuwd welke rand je gaat kiezen.

Phyllis zei

Wat een vrolijke kleuren, inderdaad een heerlijke zomerquilt!
En dat draaiplateau, daar heb ik vorige week de laatste van gekocht in de winkel (maar er zullen er vast meer komen), om dezelfde redenen als jij nu schrijft, ben er heel blij mee.

Ida zei

Een geweldige top,de onderste stof heb ik in huis
liggen, erg leuk.Groeten Ida

Gert zei

Wat een beauty is dit geworden Petra, super, die vrolijke kleuren. Van de stoffen voor de rand vind ik de bovenste het mooist, maar de andere 3 passen ook prima. Veel plezier ermee!

Tineke Machiela zei

Ziet er geweldig uit. mooie vrolijke kleurtjes.